Houbařit můžete i v zimě

Chodíte rádi na procházky do přírody? A do lesa? Určitě je nás hodně, kteří si rádi dopřejeme tuto radost. V každém ročním období je tam krásně. Jestli se chystáte do tichého zimního lesa, nezapomeňte si s sebou vzít houbařský košík a nožík. Lehce se totiž může stát, že cestou objevíte dobré jedlé houby, kterým studené počasí vyhovuje. Ostatní výletníci asi budou divně koukat, až uvidí ve vaší ruce košík, ale nic si z toho nedělejte.
 jidášovo ucho
Cestou se dívejte hlavně po listnatých stromech, pařezech nebo ležících kmenech. Na těchto místech je největší pravděpodobnost, že dobrou jedlou houbu objevíte: můžete tam být hlíva ústřičná, penízovka sametonohá nebo jidášovo ucho. Jestli je najdete, přinesete si z procházky pravé poklady.
Hlíva ústřičná
je velmi prospěšná pro naše zdraví. Přišli na to už kdysi dávno čínští lékaři. Posiluje imunitu, protože působí proti bakteriím a virům, snižuje hladinu cholesterolu, obsahuje vitamin C, skupinu vitaminů B, má i protirakovinné účinky.
Přidat se dá do polévky, omáčky, do zapékaných jídel nebo do pokrmů z mletého masa.
 hlíva ústřičná
Penízovka sametonohá
Tato houba je také pokladem pro zdraví: léčí žaludek, slinivku břišní, střeva, posiluje imunitu, je přírodním antibiotikem, má protizánětlivé a protirakovinné účinky.
V kuchyni ji můžete využít stejně jako hlívu. Tato medově zlatá houbička je voňavá a chutná.
 
Jidášovo ucho
nebo také černá houba je pro svůj tvar, podobný uchu, nezaměnitelná. Nemá typickou houbovou chuť ani vůni. Do jídla ji používají hlavně v Asii, aby zvýšili barevnou pestrost pokrmů. Přidáte-li si ji do české bramboračky, pochutnáte si také. A uděláte něco pro zdraví. Jidášovo ucho je velmi zdravé: obsahuje hodně minerálů, vlákniny, snižuje cholesterol, čistí cévy, posiluje imunitu a kondici těla, reguluje krevní tlak…
 
Procházkou v lese protáhnete své tělo a ještě si přinesete domů něco zdravého na zub. Vidíte, jak všestranně prospěšným koníčkem je houbaření.